Препоручујемо вам

 

313195_2184093639725_1168506591_31881554_1240222574_n Најновија књига чувеног писца Љубивоја Ршумовића намењена онима који расту и  онима који желе да постану деца.

Реч ЗАУВАРИ , коју сам узео за наслов ове књиге, настала је у детињству. Играо сам се, градећи своју краљевину од каменчића, пиљака, лешника, облутака, иверја, прућа и другог материјала, који сам скупљао и чувао, знајући да ће ми једнога дана бити ЗАУВАР од користи, макар и мале. краљевину сам свакодневнодограђивао и опремао испод Велике Лијеске, недалеко од Густог Лијешћа, у Крушевима, док су овце и говеда, које сам чувао, лежали у хладовини. Назвао сам је ЗАУВАРИ , од глагола УВАР, корист, и прилога ЗАУВАР, корисно. Крањевина Заувари је била моја драгоцена бајковита играчка, помоћница у разумевању света и живота. ни сад не знам зашто сам одлучио да буде краљевина, а не република. можда зато што сам волео бајке и шах. И у бајкама и на шаховској табли крањеви су главни. Било је сасвим природно и демократски да ја будем Краљ, упркос свакодневном негодовању мог двојника Томислава, који није бирао средства да ме омаловажи, смишљајући протестне слогане , попут оног: Наш је Краљ глуп ко маљ!

Ова књига је аутобиографска у оној мери у којој може да се тиче сваког детета и сваког одраслог човека, родитеља, који ће у мојој краљевини препознати своју. После шездесет година, у мени Заувари живи као симбол срећног одрастања, метафора која ми помаже да проникнем и схватим универзалне феномене и тајне детињства. Пут до Краљевине Заувари  данас је права авантура кроз коју деца постају људи, а људи деца.

Љубивоје Ршумовић

zauvari

 

za

Постави коментар